Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

L’OMIC informa sobre com reclamar al “càrtel dels cotxes”

07 de desembre de 2021

L’any 2015 la Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC) va imposar una multa milionària als principals fabricants de cotxes i a alguns concessionaris, perquè s’havien posat d’acord per compartir informació comercial i acordar preus, una activitat anticompetitiva i il·legal, que ha estat  qualificada com a “càrtel” i confirmada aquest passat mes d’octubre pel Tribunal Suprem.
Aquesta darrera sentència ha obert la porta a les reclamacions de les persones consumidores i empreses que van comprar els seus vehicles entre febrer de 2006 i agost del 2013, les quals van resultar perjudicades perquè van pagar pels seus vehicles preus més elevats, ja que hi havia menys descomptes, polítiques comercials menys agressives i menys esforç per distingir-se amb serveis de més qualitat.

Les empreses que hi van participar, en més o menys grau, són Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Kia, Lancia, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen i Volvo.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Vilafranca informa que les persones i empreses que van comprar el seus vehicles en aquest període que puguin estar afectades pel pacte de preus tenen el dret a reclamar als fabricants d’aquestes marques una indemnització per rescabalar els danys i perjudicis derivats d’aquestes actuacions il·lícites i podrien recuperar entre un 10 i un15% del preu que van pagar pel cotxe. Tanmateix, primer s’ha de comprovar el nivell d’afectació, el qual pot variar segons la marca i la data de compra.

En primer lloc es pot presentar una reclamació extrajudicial davant del fabricant de l’automòbil, tot i que és probable que el cas s’hagi d’acabar dirimint al jutjat. S’ha de recopilar la factura de compra del vehicle i el comprovant de pagament, exposar els fets produïts i determinar la quantitat que es reclama. Per quantificar el dany es necessitarà una prova pericial.

Les persones que vulguin demanar més informació poden adreçar-se a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Vilafranca -OMIC- per telèfon al 93 892 03 58 (opció 2-consum), correu electrònic omic@vilafranca.org. També poden adreçar-se directament a alguna de les associacions de persones consumidores que estan iniciant accions  individuals o col·lectives per demandar als fabricants, com ara l’OCU, la UCC o ACU-ABAE-CATALUNYA (amb nova seu a Vilafranca) o al seu advocat de confiança o bufet que promogui plataformes d’afectats.
 

ODSODS10ODS12ODs16ODS17

pujar inici

Accessibilitat